Hösten

Semestern är redan ett minne blott och jag har redan börjat fundera på vad jag ska hitta på för att göra den här hösten lite roligare.
Som ni vet så är hösten inte min favoritårstid (årets baksida) Men hittills har det gått riktigt bra.

Jag har vart grymt trött i veckan men jag lyckades ändå ta mig till gymmet idag (stora applåder till mig!)



 Lägger in lite Kretabilder så att vi kan drömma oss bort en sund!










Vi hade förstås härliga dagar på stranden, skulle gärna ligga där just nu. Med en härlig drink i handen.
Stranden var lite stenig men egentligen inte värre än att bada i Stöcksjön (och det är man ju van med) men jag brände mina fötter första dagen så det gjorde så himlarns ont att gå på stenarna/gruset så jag var tvungen att skaffa mig sånna här!


Badskor! Riktigt grymt faktiskt. Jag och gamlingarna hade dessa på oss när vi hoppade i vattnet men oj vad fötterna mådde bra!


Vi åkte på utflykt till bergen, där vi skulle få äta hos en familj där uppe...resan dit var förskräcklig men jag antar att varje charterresa ska ha en "åh nej, vägarna är så små och krokiga jag trodde jag skulle dö!" historia!
Det första jag fick göra när jag kom dit var att jobba...

.... det var bara att börja trampa om vi skulle ha något vin på bordet. Haha, vi fick alltså trampa druvor. (Jag har berättat den här historien, på samma sätt för alla jag känner, och tycker fortfarande den är lika rolig!)
Dåliga skämt here I come!


Dom hade en åsna som bara jobbade 3 månader om år! Ett sånt jobb ska jag leta mig! Det han då gjorde var att gå runt, runt och krossa oliver till olivoljan som gjordes. Men hey, med så mycket fritid kan man inte räkna med att ha ett så stimulerande jobb!




Vi åt gott hela veckan. Jag åt vitlöksbröd till varje mål.





Nu säger jag god natt!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

ååå trampa druvor häftigt kändes det inte lite konstigt å trampa i "mat" ????

2010-10-07 @ 01:36:08
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Hanna S

Åh så himla gott med vitlöksbröd. Tittar ut, mörka hösten kommer nu, idag var det lite trögt att vakna. Men vi klarar det!

2010-10-07 @ 07:07:00
URL: http://finerfeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0