Hon kan bara hon vill.

I fredags tyckte jag att det var dags att ställa till med lite adventsmiddag! Efter all mat och fika jag har fått hos Elin och Jonas så tyckte jag det var dags att bjuda igen. Eller, egentligen så var det Elin och Jonas som bjöd in sig själv men det är ju nästan samma sak.
Och kvällen blev en riktig succé om jag får säga det själv. Och det får jag ju eftersom det är min blogg :)
Jag bjöd på rotsaksgratäng, lövbiff och bea. Mycket gott.


Till detta bjöd jag på julmust på glasflaska, mycket lyxigt tycker jag. Att bjuda på glasflaska alltså.

Sen överraskade jag paret med inte bara 1 utan 2 egengjorda efterrätter. Det är nämligen så att jag (tillsammans med Nina på jobbet som lovat att hjälpa mig) är ansvarig över efterrätten som ska serveras då bäckbackas personal har julfirande.
Och om jag ska baka så tänkte jag att det är bäst jag provgör mina recept först och låter gästerna avgöra vad jag ska bjuda på.
Det första blev saffranskladdkaka med vispgrädde.



Mycket god, speciellt om man som mig är förtjust i saffran.

Sen gjorde jag, det som blev allas stora favorit. Pepparkakscheescake (serverades med hallon och blåbär)



Det blev jättegott och helt klart vinnaren. Ett väldigt enkelt recept också eftersom man uppenbarligen kan göra nästan hur mycket fel som helst (de jag fick cheescakereceptet av brukade inte ens grädda smeten/glasyren/  phillyblandningen eller vad man nu ska kalla den) och det blir gott ändå :)

jag tycker att alla (speciellt ni som vet hur mycket jag gillar att baka/laga mat) ska vara väldigt imponerade av mina kunskaper. Hoppas det nu blir bra på julfesten också.


Lev och må!

/erica

Kommentarer
Postat av: Sofia

Den sista lät spännande! Kan du inte posta receptet? :D



Hoppas allt är bra med dig! Kram

2010-12-08 @ 09:38:57
URL: http://saph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0