TGIF!

Dags för ett nytt inlägg. Veckan har flytit på i vanlig ordning. Det enda ovanliga var städaren som i onsdags frågade mig på knacklig engelska om jag läser bibeln.
Eh?! Har han hört talas om mitt syndiga leverne? Var det därför han kände ett behov av att frälsa mig?
Jag försökte skämtsamt svara att jag antar att jag kommer till helvetet, men han varnade med att till och med jävulen är rädd för helvetet.
Jaha? Och vad svarar man på det? -Men alla mina kompisar ska dit så jag vill inte vara själv?
Nja... det svaret jag gav då han räckte över mig en bibelvers som han skrivit ut var att jag skulle läsa och tänka på det. Dumt svar tycker jag.
Jag undrar om han kommer att ta upp det nästa onsdag då han kommer igen?
Kom också ihåg att konversationen skedde på engelska. En onsdagmorgon.
Aja, det återstår att se hur historien kommer att sluta.

Köpte nya jogginskor som jag ska prova idag för första gången. Jag förväntar mig att det kommer gå lätt som en plätt att springa nu. Jag ska testa efter jobbet så jag kanske gör en liten utvärdering efter det.

Förrövrigt kan vi ju vara glada att helgen är här igen och vi närmar oss 27 feb med stormsteg!

Hoppas ni får en bra dag

Over and out/
E

Kommentarer
Postat av: Hanna S

Du lever inte ett syndigt liv, du leder vägen! Prisa Erica!

2010-02-12 @ 11:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0