Att gå tillbaka men ta ett steg fram.

Som ni kanske minns så hade jag en sak att berätta? Och som de flesta kanske vet så har jag funderat väldigt länge på en grej...
Och nu är det äntligen gjort, jag har sagt upp mig!

Jag har talat om det för chef och arbetskollegor så dom vet vad som gäller. Att ha tagit beslutet känns så otroligt bra och rätt, kunde aldrig tro att jag skulle se mig själv på Backen igen men nu ser det ut att bli så. Och det känns bra.
Har under många månader (egentligen hela hösten) inte mått så bra och kom tillslut fram till att det var jobbet det berodde på.
Trivs otroligt bra med själva uppgifterna och att hjälpa människor och jag måste nog erkänna att jag är rätt bra på det, men ändå så känns det inte längre rätt. Har kommit underfund med att ensamarbete inte är något för mig. Jag blir galen av att inte veta när jag får träffa en annan människa igen. Bara att få ta en kopp kaffe och prata om gårdagens tvprogram känns oerhört viktigt för mig.
Så jag ser verkligen fram emot att ha 4 stycken arbetskollegor! Det kommer att bli så härligt.
Det kommer att bli en stor omställning, helgarbete, mindre semester och en stor skillnad på lön men allt känns så värt och så bra. Så det känns både modigt och ett steg frammåt och ta det här beslutet. Jag tror att jag kommer bli en mycket gladare och piggare person!
Sen har jag en massa planer om vad som eventuellt kommer att hända till hösten, men det väntar vi med. Jag ser det här lite som en paus i livet..haha. Självklart är jag lite nervös, det kanske inte alls bli som jag har tänkt det, det kanske inte alls var så roligt som jag tänkt att det skulle bli. Men då löser jag det då!
Jag lovade ju mig själv att bli lite modigare under 2010 och jag tror att det här är ett steg i den riktiningen, bättre att prova och våga än att bara vara kvar för att det är tryggt.

Igår fick jag också veta en otroligt underbar, rolig och spännande nyhet. Tyvärr kan jag inte berätta om den än, men jag kan lova att jag längtar. Vi är flera som längtar!

Hoppas ni får ens skön torsdagskväll, jag ser verkligen fram emot helgen. Min sista helg innan det är dags att parta in mitt 27de år!

Over and Out
/erica

Kommentarer
Postat av: Hanna S

'...bättre att prova och våga än att bara vara kvar för att det är tryggt.' Det där gillar jag! Och så gillar jag dig, och att du är modig!

2010-02-18 @ 16:25:51
URL: http://themessonthefloor.blogspot.com
Postat av: Sofia

Oj! Där ser man! Vad modigt av dig och vad roligt att det blir en förändring som känns rätt! Jag är imponerad av dig. Och jepp, du är väldigt duktig! :)

2010-02-18 @ 22:03:55
URL: http://saph.blogg.se/
Postat av: Frida

Är lite efter, men bra jobbat Erica! Och vaddå paus i livet? Allt man gör ger en väl något värt att ta med sig? Du kanske lär dig nåt nytt om dig själv eller knyter nån ny oväntad kontakt. Det blir bra det här :)

2010-02-20 @ 16:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0