Årets kortaste dag

Idag är detvintersolstånd, eller kl 00.38 för att vara exakt. Sen mina vänner så vänder det. Jag vet att det kanske är för tidigt för att börja längta men jag gör det. Vad skönt att slippa sopa av sin bil varje dag. Nu sitter det säkert någon läsare som tycker att jag ska vara tacksam att jag inte har någon gård att skotta.... Men nu är det faktiskt så att jag inte har någon gård och att sopa bilen är typ huuuur jobbigt som helst. :)

Jag blir lite less på vissa som tycker att man (jag) har det för bra, för mycket fritid och för lite måsten så jag tänker strunta i dom. Tid är ju allt vi har. Så sluta att gnälla på att du är så stressad! Du väljer själv vad du lägger din tid på. Men att jag är trött, DET är verkligen något värt att gnälla över. Haha, hoppas ni förstod min ironi där, det verkar inte som att alla gör dett.

Nu tänker jag faktiskt vila lite (och strunta i att städa, och strunta i att diska, och stunta i att plocka upp mina kläder från golvet) för jag är trött, och vill vila innan vi ska ha julfest med jobbet. Det ska bli trevligt tycker jag. Gillar att ses någon annan gång än på arbetstid och ha lite trevligt tillsammans. Jag hoppas att efterrätterna som jag gjort smakar bra. Dom blev lite brända, men det ska jag försöka täcka med lite bär...

Ps. Pappa, jag hoppas du inte läster det här inlägget. Men om du gör det, få ingen hjärtattack! Jag har städat! Jag lovar...haha

Hoppas ni får en bra dag.
Och njuter av den kommande julen

Kommentarer
Postat av: Hanna S

Spring winds. Jag vet att du längtar efter dom. Vi kommer vara där, med dom och i!

2010-12-22 @ 13:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0