Lägger förnöjt upp fötterna...

på tvrumsbordet....Suckar lite gott och tänker: jajjemen det här klara jag ju enkelt!
Pojkarna leker nöjt på sina rum, de har fått både frukost och lunch. Okej Jocke gav dom frukost så att jag fick sova men hur som hellst...
Vi har vart hos farfar, pappa har skjutsat runt oss på "en ragg" och nu leker dom snällt med sitt lego, bra tänker jag!
Dom använder sin fantasi... leker och utvecklas, det behövs efter en vecka med alldeles för mycket tvtittandes hos mig. Så varför inte lägga upp fötterna på soffan, dra filten över sig och se lite på tv. Sagt och gjort ,så var det ju så jag gjorde (det krävdes inte mycket övervägande för det beslutet)
Men vad är det jag hör? ett konstigt ljud och nej, det var inte ljudet av skrik eller pojkar som slåss... (jag har hotat dom idag så inget sånt!) jo självklart var det tvn!!
Edvin hade vart en god bror och satt igång tvn i Hannas och Jockes sovrum och där låg dom och tittade på tv.
Hm.. så gick det med min fina barnvakt.

Hm... ja vad ska jag säga... men vi har faktist också bakat chokladbollar (jag var tvungen att dammsuga köket efter det), cyklat en sväng och ätit mellanmål bestående av äpple. Så det har inte varit en sån dum dag, mycket trevlig dag och mycket trevlig vecka.
Det kommer nog att kännas lite tomt i veckan, speciellt i sängen! Nu är jag ju van att inte bara ha 1, utan 2 pojkar sovandes brevid mig...hm, det kanske går att ordna på annat sätt;) haha...

...fortsättning följer! Äntligen kanske det blir lite spänning i denhär bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0