Äntligen!

Härligt! Hanna S kom med solen igår (en sol hon ritat och satt upp på mitt vardagsrumsfönster) och i morse så sken solen. Det var kanske inte någon sommarvärme men nu ska jag inte vara knusslig.
Ett tips: Tänker du (precis som jag) att det vore ju en god idé att låta barnet vara uppe lite längre på kvällen så att du ska få sovmorgon?
låt mig berätta INGEN GOD IDÉ! Barnet kommer att vakna ännu tidigare, på ännu sämre humör, tillsammans med en trött moster så är det ingen lyckosam kombination.
Nu kanske ni med barn skrattar gott, skakar på huvudet och tänker stackars, dumma sate men jag visste helt enkelt inte bättre.
Nåväl efter lite lunch hos mormor så var både barn och moster på bra humör igen.
Idag gick resan till Tropikhuset i Holmsund.
Och jag tycker nog precis som Edvin att det där med ormar, ödlor och spindlar ska man hålla sig långt borta ifrån men det blev en trevlig utflykt.
Vi fick klappa på en liten orm och han som skötte den frågade om inte Viktor ville ha den kring halsen

Han tog mod till sig och gjorde det hela. Ni ser, inte läskigt alls.
Sen så försökte jag få Edvin att åtminstone ta på ormen och då så lägger skötaren den kring min hals! Min! Jag som inte alls är rädd...hm..(livrädd) Men vad gör man, jag ville ju visa E att det här var ju himla kul och spännande och inte alls farligt.
Nåväl... ni som ser ormen (och gillar sånna) skrattar säkert åt mig eftersom det verkligen var en liten pluttorm.
Trevlig hade vi i alla fall och avslutade utflykten med fika på konditori.

Efter midagen kom Hanna med en överraskning. Hon ville peppa upp mig lite efter min deppardag. Tack snälla vän!
Har tyvärr slut på batterier i så ni får inte se korten just nu men jag fick en silverbricka, 3 fina glas och en tavla på John Travolta...haha.. den bästa! Sen hade hon också med sig en lite flaska cava (ett glas var) så vi hade en toppenkväll.

Nu sover Viktor gott, Edvin ännu en kväll hon mormor och jag har inte ens packat inför resan i morgon. Då blir det åsele och dop i risbäck.
Sov gott

Kommentarer
Postat av: Hanna S

Jag tror inte du höll i nån orm förrän jag sett bevis!

2009-07-08 @ 23:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0